Kanser:Mari baca kisah benar ini

 

 

Terdapat lebih 400 cara merawat kanser.Namun kita jangan berputus asa dalam mencubanya.Dibawah ini adalah testimoni dari seseorang yang menggunakan produk yang mungkin anda dan saya tidak pernah mendengar mengenainya.Namun seperti vitamin B17 ia nya telah mula digunakan olih segelintir pesakit kanser khususnya di Amerika Syarikat.

 

Saya tidak tahu jenis kanser yang sedang anda hadapi.Buat diri saya ia bermula dalam rahim dan bermatasis  ke seluruh  badan

 

Untuk 5 tahun berikutnya,saya hanya membiarkan para doktor merawat kanser saya melalui radiasi,pembedahan dan kimoterapi.Saya hanya mengangguk apa sahaja yang dicadangkan olih para doktor.Walaupun hati kecil saya   mengatakan aku hanyalah bahan ujikaji bahkan salah seorang dari mereka berkata bahawa dia tidak yakin saya  akan sembuh dari kanser.Apa yang dia lakukan hanya untuk memberi saya  masa tambahan untuk hidup.Tetapi masa tambahan itu amat menyakit dan membuat saya tambah menderita.

 

Sepanjang berada dihospital saya hanya menghabiskan masa terbaring atas katil hospital seolah olah saya  adalah sebahagian dari masaalah kepada kakitangan hospital.Saya kehilangan semua rambut,bulu mata dan senantiasa dalam kesakitan.Tiada istilah “tidak merasa kesakitan” sepanjang saya berada dihospital.

Kami berpindah dari Florida ke California untuk berada lebih dekat dengan bapa dengan harapan mendapat sokongan moral dari keluarga terdekat.

Terima kasih ayah

 

Sautu hari kakak saya yang tinggal diselatan California telah memberi beberapa vitamin dan supplimen dengan mengatakan supplimen2 ini membantu anaknya sembuh dari kanser.Saya bersetuju untuk mencubanya.Ia berhasil meredakan masaalah muntah yang saya alami bertahun tahun.Pada saat itu  kanser saya berada pada tahap 4 yang kebiasaanya tiada harapan untuk hidup.Ia merebak dengan amat pantas ke organ2 penting dan ada sebiji tumor sebesar bola golf  yang terjojol keluar dari permukaan kulit.Dan sebiji lagi tumor didalam perut saya.Malah tumor2 ini berada didalam setiap organ penting dan saya merasa amat sakit .Organ2 ini  sebenarnya  telah gagal berfungsi dengan baik.Saya merasa sangat sakit.

 

Aku bukanlah tergulong dalam orang yang kommited kepada ugama namun aku mula berdoa sepanjang masa dan membina hubungan dengan  Tuhan.

 

Akhirnya setelah menyedari tidak banyak yang dapat dilakukan olih para doktor untuk merawat saya,bahkan mereka menambahkan lagi penderitaan, saya meminta untuk diberhentikan rawatan.Mereka bersetuju dengan mengatakan ini adalah terbaik buat saya untuk menyiapkan diri untuk hari hari terakhir saya.Kata mereka lai saya bolih sahaja kembali kepada mereka untuk meredakan kesakitan yang akan saya alami dalam hari2 terakir saya.

Itu adalah nasihat yang menakutkan.Tapi saya sudah bersedia untuk itu.Saya memberhentikan rawatan hospital.

Saya mempunyai 2 orang anak dan tidak ingin mereka melihat saya hidup seperti ini menghadapi hari tenat dan perlahan lahan mati dalam keadaan yang amat menderita.Untunglah bekas suami telah datang mengambil anak2 untuk tinggal bersamanya.

Kakak saya telah menghantar lebih banyak vitamin2 dan supplimen

“Terima kasih Cheryl”

Saya telah pergi ke kedai kesihatan untuk membeli lebih banyak vitamin2 dan supplimen.Seorang wanita yang bekerja disana telah menceritakan kepada saya mengenai sebuah kumpulan penderita kanser yang mengamalkan kaedah perubatan holistik dan mereka sering bertemu untuk berbincang dan bertukar maklumat mengenai kaedah alternatif merawat kanser.Au bertemu dengan seorang wanita yang bernama Babara Bolton.Beliau banyak mempelajari dan mencuba kaedah rawatan alternatif dan sudi berkongsi pengalaman dengan saya.

” Terima kasih Barbara “.

Saya telah hadir dengan kerap ke perjumpaan ini dan bertemu dengan lebih banyak penderita kanser seperti saya.Ada yang hanya mengamalkan kaedah rawatan alternatif semata mata dengan hasil yang luar biasa.Dan ada juga yang menggunakan kedua dua kaedah rawatan,alternatif dan konvensional.Saya diberitahu keseluruhan industri perubatan dan farmasi2 adalah korup dalam masaalah kanser dan mereka hanya mementingkan keuntungan semata mata tanpa memperdulikan nasib pesakit.

Dari situ saya memutuskan untuk belajar merawat penyakit saya sendiri dan saya bertanggungjawab atas kesihatan saya walaupun apa yan berlaku.

Saya kembali ke hospital untuk melakukan kimo pada bahagian dada yang sangat sakit.Aku membeli banyak buku mengenai kanser dan rawatan alternatif,vitamin dan supplimen.Antara supplimen yang au beli ialah Essiac, Red Clover, ipe-Roxo, dan Chapparal .Saya hanya makan sayuran,makanan organik,makanan2 yang tidak dproses,buah2an .Saya  menjadi vegiterian.

Saya juga melakukan latihan2 husus seperti yoga dan meditasi.Saya juga berpuasa,pergi keperjumpaan kanser disamping  berdoa sepanjang  masa.Saya juga telah membuat beberapa ujikaji sendiri dan sekali sekala bertemu dengan doktor naturopatic.Saya merasakan lebih sihat dengan beberapa amalan yang saya lakukan.

Kadangkalanya saya merasakan terlalu obses untuk hidup.Melakukan beberapa perkara dengan bersungguh sungguh.Saya sedaya upaya melupakan kematian dengan mengambil pelbagai supplimen,makan dengan banyak sayuran dan buah2an,melakukan senaman dan memasukan routin meminum teh herba setiap hari.Walaupun saya merasakan segala yang  lakukan ini membuatkan saya  merasa lebih baik namun sekali sekala  merasakan ini tidak normal tetapi saya berpendapat segala apa yang saya lakukan ini hanyalah untuk menambahkan peluang untuk aku hidup.Pada hakikatnnya saya masih memounyai kanser.

Adakalanya saya ingin cepat mati dan akan melakukan apa sahaja aktiviti dalam baki umur yang masih bersisa.Saya ingin segera berhenti menghabiskan wang keluarga dengan membeli pelbagai suplimen dan vitamin.Saya telah kehilangan orang2 disekeliling seperti Pete,Darryl dan Liz.Semuanya mati akibat kanser.

Saya tidak tahan lagi dengan keadaan ini lalu memberhentikan pengambilan vitamin2 dan suplimen.Akibatnya saya jatuh sakit semula.Kali ini lebih parah.Saya tidak bolih memusingan kepala,tidak bolih berdiri dan merasa amat lemah sekali.Saya berpendapat usia saya hanya tinggal 2 minggu lagi.

Bekas suami saya kembali dengan membawa anak2.Saya merasakan tidak pernah membahgiakan dia dan anak2.Kehidupan saya telah gagal.Saya berharap akan melakukan sesuatu yang berbeza untuk membahagiakan mereka.Saya berkira kira untuk merancang kematian saya.Saya berserah kepada Tuhan dan kali ini saya tidak takut untuk mati.Walaupun kadangkala saya berfikir ini tidak adil bagi mereka khususnya anak2 saya.Mereka menempuh kehidupan yang amat sukar.Bagaimanakah kehidupan mereka tanpa ibu.

Saya sebenarnya telah berputus asa.Dale Reynolds,teman dalam kumpulan perbincangan saya sejak berbulan bulan telah memujuk saya untuk mencuba satu lagi kaedah.Dia memujuk saya dengan berkata ” cuba ini pula,untuk sekali sahaja”.Dia mengatakan ia tidak beracun,harganya yang tidak mahal dan ia tidak membunuh sel sel yang sihat.Bahkan dia akan membelikanya untuk saya sekiranya saya bersetuju untuk mencubanya.

“Terima kasih Dale”

.Dia ingin saya mencubanya kerana saya mempunyai tumor yang besar dan mudah kelihatan dengan ini ia mudah dipantau..Saya mengatakan kepadanya saya akan mencubanya buat kali terakhir.Jika berjaya,saya amat bershukur.Jika tidak berhasil,saya pasrah.Saya menyerahkan diri kepada ketentuan Tuhan jika inilah masanya untuk saya pergi dan ali ini tidak akan berusha lagi.Saya benar2 telah penat disegi mental dan fizikal. 

 

Walaupun saya tidak mempercyai apa yang disyorkn olih Dale,namun saya tetap mengambilnya.Dalam masa satu minggu pengambilan,saya mula merasa sakit,   ( seperti menjalani kimo ).Saya melihat tumor dileher saya telah berubah.Perubahan yang amat menakutkan.Ia kelihatan tegang dan kemerah2an.Saya merasa takut dan tidak tahu siapa untuk dihubungi kerana tidak tahu siapakah yang pernah menggunakannya untuk saya menanya pandangan.Saya mengambilnya untuk satu minggu kemudian memberhentikannya kerana merasa kesakitan.Saya keliru,adakah tanda2 itu adalah tanda kepada kesembuhan atau sebaliknya.Setelah itu saya menyambung pengambilannya selama 3 minggu lagi.Saya merasakan harapan baru telah  muncul dalam kehidupan saya apabila melihat tumor dileher saya telah tiada.Ia seperti tumor itu telah berkecai dan larut kedalam tubuh saya.

Saya tidak sabar lagi untuk bertemu kedua nak saya Igal dan Lol

Saya telah memberhentikan penggunaanya selama 7 minggu.Enam bulan kemudian kanser saya kembali.Saya berpendapat masih ada lagi tumor2 dalam badan saya dan ia mulai membiak dan membesar.

Saya terus menggunakannya lagi.Saya mendapat tindakbalas yang sama.Saya menelifon Dale untuk bertanya mengapakah ia membuat saya sangat sakit sedangan ia sepatutnya bukan tosid dan tidak beracun.Beliau mengatakan simptom yang saya rasa itu adalah sama dengan apa yang dilalui olih merea yang telah mencubanya.Dia berpendapat ia adalah tanda2 kesembuhan.Kita akan merasakan lebih sakit dari biasa sebelum beransur angsur hilang.Kata Dale tumor2 yang telah terurai akan melalui saluran darah untuk dieluarkan dari badan.Itulah sebabnya saya meraskan yang sedemikian.

Olih kerana tidak tahan sakit,saya berhentikan pengambilannya untuk 7 mingu beriutnya.Namun ia masih bekerja dan saya merasakan kesihatan saya bertambah baik dari sehari kesehari.

Kini telah 2 tahun sejak saya mula menggambilnya.Saya kini semakin sihat.Doktor yang merawat saya telah membuat ujian dan mengesahkan tiada lagi tumor didalam badan saya.Dan mereka beranggapan mereka telah menyembuhan kanser saya.Sekarang saya merayakan,menghargai dan menikmati hidup sepenuhnya tanpa penyesalan.Saya bersyukur kepada Tuhan akan anugerah ini dan belajar menghargai kehidupan yang sihat.

Sekarang saya tahu banyak pengidap kanser telah menggunaan kaedah ini.Namun tindakbalas terhadap keberkesannya amat berbeda pada setiap orang.Pilihan adalah ditangan kita.Bukan ditangan para doktor dan pemilik2 syarikata ubat.Ia adalah pilihan anda sendiri.

Anda sering melihat di TV pesakit2 kanser berterima kasih kepada pengeluar ubat2 konvesional dimana ia adalah gimik yang cuba dipromosikan demi mengaut keuntungan bagi syarikat2 gergasi farmasi.Dimana mereka menyembunyikan ribuaan pesakit2 yang kehilangan nyawa dikatil2 hospital.Mereka menyedari jika kaedah2 alternatif ini disebarkan dengan berkesan,mereka akan kehilangan berbillion dolar setahun.

Saya tidk menjual\ produk ini.Saya hanya ingin berkongsi pengalaman saya dengan anda akan satu produk yang sangat menujakan saya akan keberkesanannya.Doktor tidak akan memberitahu anda tentang ini kerana sayarikat2 pengeluar ubat tidak bolih mematenkannya jadi ia tidak menguntungkan perniagaan mereka.Inilah perkara yang amat malang dan menyedihkan.

Saya berharap mereka2 yang telah berputus asa dengan rawatan konvensional mencuba kaedah ini dan saya berbesar hati jika dapt berkongsi pengalaman dengan anda.Semoga anda sukses,


Nota:

Saya tidak menyertakan nama produk  yang diambil olih Mylyne walaupun ianya ada dijual di Amerika Syarikat  tetapi tidak mendapat pengiktirafan FDA dan saya tidak pasti samada ia bolih dibawa masuk ke negara kita.

Leave a Reply